Медичні статті » Діагностика » Рак товстої кишки можна попередити.

Тетяна Васильєва

У нещодавно завершеному дослідженні, здійсненому вченими Університету Севільї (Іспанія), виявилося, що майже 20% випадків появи поліпів і раку товстої і прямої кишки безпосередньо пов'язані з курінням, а інші - зі зловживанням алкоголю, наявністювеликих кількостей червоного м'яса в харчовому раціоні і сидячим способом життя. Заходи профілактики
раку кишечника виявилися прості і нехитрі: треба відмовитися від куріння, зменшити до мінімуму прийом спиртного, правильно харчуватися і вести активний спосіб життя. Про це та інші новини медицини на цю тему подоробнее розповідають у цій статті фахівці сімейної медицини.

Про заходи профілактики звучить, можливо, набридливо ізвично і тому - непереконливо? Але це доведено документально дослідженням, проведеному вченими Університету в Севільї (Іспанія), а проти наукових фактів заперечити нічого.
В ході аналізу численних історій хвороби пацієнтів з цим захворюванням виявлено вплив харчового раціону - м'яса, риби і рослинних продуктів, прийом алкоголю і куріння на ризик виникнення цих пухлин, а також позитивний протираковий

ефект на здоров'я фізичних вправ.

Пародоксально, але в останні десятиліття куріння, прийом спиртних напоїв, забуття активних звичок в житті і фізичної активності широко і повсюдно поширився у світі, і разом з цим неухильно зростає захворюваність на рак прямої і товстої кишки, як зазначають лікарі сімейної медицини.

Світло у віконці проливається на цю проблему з боку іншого експерименту, що виявив особливу роль в охороні здоров'я кишечника
у
вітаміну
D.
В даний час проводиться безліч досліджень про його вплив на здоров'я травного тракту. З'ясувалося, що у людей з високим вмістом цього вітаміну в крові, майже наполовину менше ризик розвитку пухлин кишечника. Вчені з каталанської

Інституту Онкології (Іспанія) провели аналіз історій хвороби майже 1 млн осіб. В експерименті порівнювався рівень цього вітаміну в крові у пацієнтів і поширеність у них
раку прямої і товстої кишки.
Високий рівень вітаміну
D
поєднувався у людей зі зменшенням ризику розвитку цього виду раку на 40%.

З одного боку, цей вітамін активує гени, потрібні для виробництва білків, які блокують міграцію клітин і тим самим, запобігає поширенню
пухлини. А з іншого боку, він прямо впливає на здатність ракової клітини розмножуватися і розділятися. Ось Вам, батенька, і риб'ячий жир, так нами ненависний з дитинства, і мабуть, зовсім незаслужено. Він - джерело
вітаміну D.
Дорогі читачі, якщо Ви читаєте цю статтю не на сайті Посольства
медицини, то вона запозичена там неправомірно.
Цей
вітамін у великих кількостях знаходиться також у сирому яєчному жовтку, кисломолочних

продуктах, сирі (сирі), вершковому маслі, печінці риб і продуктах моря.

Інша група дослідників з Університету Джон Хопкінс (США) виявила шкідливу бактерію, яка може виявитися причиною форміровнія злоякісних пухлин у цій зоні травного тракту. Зветься вона "Bacteroides fragilis", провокує діарею (пронос) і присутній
в кишечнику практично у всіх людей. Заражаючи цієї
бактерією лабораторних мишей, вчені виявили розвиток у тварин раку кишечника вже через кілька місяців. У всіх цих мишок виявився пошкодженим ген, пов'язаний з розвитком пухлини. У відповідь на зараження цією бактерією у тварин розвивалася діарея, яка через тижня змінювалася хронічним запаленням слизової кишечника
з наступним
формуванням пухлин.

Вчені вважають, що цей мікроорганізм може викликати хронічне безсимптомний запалення слизової кишечника, що порушує згодом генетичний матеріал її клітин і приводить в розвитку
раку.

Ці нові дані про природу настільки підступного захворювання, зазвичай протікає безсимптомно і пізно діагностується, уже зараз дозволяють лікарям сімейної медицини проводити більш дієвих заходів щодо його предпрежденію серед своїх пацієнтів.